19 Temmuz 2017 Çarşamba

Antrenman Hafta'da Kaç Gün Olmalı? Özel İdman Programları! 2017

  Hiç yorum yok


Antrenman Hafta'da Kaç Gün Olmalı? Özel İdman Programları! 2017


Yorumladı Antrenman



 Fullbody mi?

 Split mi?




Nedir bu Fullbody;

    Bir antreman'da tüm vücudun çalıştırıldığı  antrenman modelidir. Bir gün antrenman bir gün tatil şeklinde ÖRNEK: (A-T-A-T-A-T-T) (A:Antrenman - T:Tatil) ve böylece haftada 3 gün antrenman yapılmış olur. Yani her kas haftada en az 3 defa çalışmış olur.

Nedir bu Split;


    Split ise bölünmüş anlamındadır. Yani vücut bölgelere bölünür,Her antrenman belli vücut bölgesi yada bölgeleri çalıştırılır. Vücut geliştirme'de vücut genel de omuz,sırt,göğüs,ön kol,arka kol,bacak şeklinde 6 bölgeye ayrılır. Eğer her gün tek bölge çalışacaksa hafta da en az 6 gün (ör-arka kol beraber girilirse 5 gün) antrenman yapılır, her has hafta da 1 kez çalışmış olur.

Fullbody-Split mi?


    Ya da tercih edilen 2 kas 1 antrenman da çalışılacak şekilde vücut 3'e bölünür. Örn;göğüs+ön kol,bacak+omuz,sırt+arka kol gibi bir benzeri sistem kurulabilir. Bu şekilde hafta da 3 gün antrenman yapılır ve her kas hafta da 1 kez çalışır. Başka bir alternatif; vücut 2 ye bölünür.Çekici(sır,ön kol+bacak)-itici (göğüs,omuz,arka kol) kaslar şeklinde yada isteğe bağlı e'er bölge şeklinde vücut 2'ye bölünür.Bu şekilde 2 farklı antrenman günü olur (A ve B Antrenmanı).

   A-B-TATİL-A-B-TATİL-TATİL Şeklinde çalışılır. Yani hafta'da 4 gün gibi bir antrenman yapılır ve her kas hafta da en az 2 kez çalışmış olur.



Peki Hangisi Daha Etkili? 

   Hızlı kas yapmak için hangisi daha iyi? Hafta'da bir kası 2 ya da 3 kez çalıştırmak 1 kez çalışmaya göre daha iyi. Yani ara sıra ya hafta da 3 gün fullbody ya da hafta da 4 gün vücut 2'ye bölünmüş antrenman modeli daha iyi. AAAAAAA! Her gün tek bölge daha iyi değil mi ya? pek çok kaslı abimiz böyle bir çalışma sistemi uyguluyor arkadaşlar. Bizim salon da en basiti vücut 3'e bölünmüş arkadaş, her kası hafta da 1 çalıştıran antrenman programı var Hem de türkiye şampiyonu hoca hazırladı... falan filan.. Onları boşverin, Ben ne dediğimi öğrendiğim kadarı ile iyi biliyorum. İster destekler verdiğim sistemi uygularsınız ister bana karşı çıkabilirsiniz ama neden karşı çıktığınızı yorumda belirtir iseniz çok sevinirim.

Hangi Program Etkili?



HAFTA'DA 3 GÜN ANTRENMAN;

PAZARTESİ ✔    | SALI (OFF) | ÇARŞAMBA   | PERŞEMBE (OFF)  | CUMA   | CUMARTESİ (OFF) | PAZAR (OFF) |

 * Ya da Salı-Perşembe-Cumartesi
 * Tüm vücut (Fullbody) Antrenmanı
 * 1 Antreman'da Tüm Kas Grupları Çalıştırılır.
 * Her Kas Grubu Haftada 3 Kez Çalıştırılır.
 * İzoleden Daha Çok Gompound(Daha Sonra bunun hakkında yazıcam) Egsersizler Yapılır.
 * Yeni - Orta Seviye Ve Zamanı Ksıtlı Olanlar İçin İdealdir.

ÖRNEK İDMAN PROGRAMI 2017

*PAZARTESİ

   - 4 SET GÖĞÜS HER SET 15 TEKRAR.
   - 3 SET SIRT HER SET 15 TEKRAR
   - 4 SET OMUZ    15 T.
   - 4 SET BACAK   15 T.
   - 4 SET ÖN KOL+ARKA KOL 15 T.

*ÇARŞAMBA

   - 4 SET GÖĞÜS HER SET 15 TEKRAR.

   - 3 SET SIRT HER SET 15 TEKRAR
   - 4 SET OMUZ    15 T.
   - 4 SET BACAK   15 T.
   - 4 SET ÖN KOL+ARKA KOL 15 T.


*CUMA


 - 4 SET GÖĞÜS HER SET 15 TEKRAR.
   - 3 SET SIRT HER SET 15 TEKRAR
   - 4 SET OMUZ    15 T.
   - 4 SET BACAK   15 T.
   - 4 SET ÖN KOL+ARKA KOL 15 T.

NOT: BUGÜN FARKLILIK OLARAK 3X15 KARIN HAREKETİ ÇALIŞABİLİR. BU SİZİN TERCİHİNİZ AMA EN AZ 3 KARIN
 HAREKETİ YAPMALISINIZ.

Yorum Yapmayı Unutmayın. Yanlış Bildiğim Bilgiler Olabilir Affola Arkadaşlar, Değerli Yorumlarınız İle Bizi'de Bilgilendirin...






Haber Bültenimize Abone Olun

Okan CAN

Okan CAN

Daha iyi bloglar için faydalı bilgilerin yanı sıra blog sitelerine katkıda bulunmak temel amacımızdır. Teşekkürler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder